.【旋律】By The Sea--Suede.

By The Sea 在海邊
Suede的歌裡我很喜歡的一首歌
,收錄在Coming up專輯裡
有些人覺得這首歌有點厭世
各人觀感不同我是覺得有種看開一切的灑脫感....
有種內心的期待吧


不是那種都什麼都不做不面對生活的那種

而是現實生活中有太多繁雜紛擾之事

表明了想跟心愛的人
拋開一切在海邊共度一生的心意
挺浪漫的


[By The Sea] 在海邊
She can walk out anytime
anytime she wants to walk out
that's fine
她隨時都可以離開 任何時候她想離開 沒關係的


She can walk out anytime
anytime she feels that life has passed her by
And when I start my new life I won't touch the ground
I'm gonna try hard this time not to touch the ground
她隨時都可以離開 當她感到她的人生已離她而去
當我重新開始新生活之後 我將不會那樣淪陷
我這次將要努力 別再使自己淪陷

He can walk out anytime anytime
he wants to walk out that's fine
他隨時都可以離開 任何時候他想離開 沒關係的
He can walk out anytime across the sand
into the sea into the brine And when I start my new life
他隨時都可以離開 穿過沙灘 進入海洋 被海水圍繞
I won't touch the ground,
I'm gonna try hard this time not to touch the ground.
當我重新開始新生活之後 我將不會那樣淪陷 我這次將要努力 別再使自己淪陷

So we sold the car and quit the job and shook some hands
and wiped the make-up right off,
所以我們賣掉我們的車 辭掉工作 甩開一切的牽掛 捨棄一切的假扮
And we said our good-byes to the bank
left Seven Sisters for a room in a seaside shack,
我們甚至不需要銀行裡的財產
就這樣子離開 Seven Sister(七姊妹斷崖)去一個海邊的小木屋
And when I start my new life I won't touch the ground,
當我重新開始新生活之後 我將不會那樣淪陷
I'm gonna try hard this time not to touch the grounds
我這次將要努力 別再使自己淪陷 ...
it's by the sea we'll breed 我們就在這海邊開始新生活吧 ...
into the sea we'll bleed... 最後也將在這海裡結束我們的一生

arrow
arrow
    文章標籤
    Suede
    全站熱搜

    inspirationjane 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()